Logo

Nový web

Nový web

Náčrt rozložení (mockup) nového webu na papíře.

Po více jak roku plánování a odkládání a 3 měsících tvrdé práce jsme spustili nový web! A pak nám ještě trvalo dalšího půl roku napsat tuhle novinku. Proč ji tedy vůbec píšeme, když je už web vlastně starý? Jak to už bývá, kvůli tomu abychom více vydělali.

Řekněme si to jak to je, novinka o tom, že jsme spustili nový web nikoho nezajímá – ani nás ne. Udělali jsme hezký a moderní web, krásné fotky pokojů, nové logo, nové vizitky a propagační materiály. Navíc jsme investovali do rekonstrukcí, nového ložního prádla a bezpečnostního systému.

Takový majitel, po tom co utratí 1 000 000 Kč na rekonstrukce a marketing, chce ve svém penzionu konečně hosty.

 

Ne že by se nový web nechytnul. Po 3-4 týdnech se začala postupně zvyšovat návštěvnost webu. Co je ale důležitější, tak hlavně konverze, tedy proměna návštěvníka webu na návštěvníka penzionu. Udělali jsme všechno pro to, aby náš web byl co nejužitečnější, zajímavý, nepřeplácaný a celkově co nejlepší pro zákazníka.

Jenže seznam ani google to tak úplně nevidí. Přitom hlavní SEO hlava Matt Cuts z Google na svém video blogu roky plácá o tom, jak se nezaměřovat na klíčová slova, získávání zpětných odkazů a jiné pochybné SEO techniky jako guest blogging., Prostě udělejte web, který bude dobrý pro lidi, a budete ve vyhledávačích první. Tak jsme tedy učinili, počkali jsme pár měsíců ať to google vyhodnotí a výsledkem je, že na prvním místě ve vyhledávaní výrazu „ubytování ústí nad labem“ je stále technicky zastaralý, obsahově slabý a pro potencionálního návštěvníka prostě horší web, ubytovani-usti.info.

Pozice ve vyhledávaní Google: První měsíc

Pozice nového webu po 2 měsících, bez výrazovějších SEO zásahů

Teď neříkám, že jsou horší penziony, než je ten náš – dělají jenom to, co musí, aby dotáhli zákazníky. Vsadili na takzvanou „exact match doménu“, tedy přesně si vybrali www adresu podle toho, co lidé píšou do google a seznamu. A že jim to taky lišákům zatím vychází. Stále jsou na tom ve vyhledávání líp. Abychom ale řekli i něco hezkého, tak na rozdíl od nás mají vícejazyčný web a asi investovali nějaké peníze do SEO linkbuildingu.

A tady vidím problém. Lidé cestují méně a nejsou ochotni utrácet za ubytování. A prázdné hotely ve finančně napjaté situaci musí investovat stále víc a víc peněz do toho, aby je někdo vůbec našel na webu (namísto toho aby ty samé penízky například použily na wellness, hotelový bar, nebo například alespoň blbou čokoládičku na polštář – uvítanou pro hosty). Jak skvělé by bylo, kdybychom nesoutěžili v tom, kdo přečůrá google, ale v tom, kdo bude doopravdy lepší pro hosta. Taková je ale realita všude, nejenom v Ústí.

Jednou z technik, jak google i seznamu dokázat, že jste čupr pro uživatele internetu, je psaní novinek, tvoření obsahu, který někoho bude zajímat. Protože jsme vlastníky penzionu, rozhodli jsme se postupně začít psát o tom jak děláme marketing u nás. Začneme tím jak jsme dělali náš nový web, rozepíšeme se o tom proč to vypadá jak to vypadá, jak dlouho to trvalo a časem také jak to funguje a jestli to tahá hosty. Řekl bych, že tohle žvatlání by mohlo minimálně naši konkurenci a kolegy z jiných hotelů a penzionů trošku zajímat. Tak nám to tedy lajkněte a dejte si to na facebook, protože mi už chceme dělat lepší služby a ne ztrácet čas psaním smyšlenin na internetu.


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Penzion Komtesa © 2014. Obsah tohto webu můžete kopírovat pokud dodržíte licenci.